Podzimní číslo Světa neziskovek rozebírá téma Public Relations
Autor: Redakce UNO. Pondělí 12. září 2016.
Public Relations neboli PR. Zdálo by se, že tohle slovní spojení už běžně patří do slovníku moderního člověka, tak proč se u něj zastavovat? Víme, že běžní smrtelníci se v tom občas mohou trochu koupat, přece jen hranice mezi PR, marketingem i jejich jednotlivými nástroji může být neostrá. Což nám doba „onlajnu, digitálu a soušl“, všech těch Facebooků, Instagramů, Twitterů, blogů, vlogů, bloggerů i youtuberů příliš neusnadňuje. Vše se propojuje, míchá, hranice se stírají, všechno souvisí se vším. Kdo se v tom má vyznat?
Pojďte si o PR přečíst to podstatné – je tu pro vás a stokrát se vám vyplatí. Nové číslo Světa neziskovek přináší skvělou příležitost si uceleně přečíst o principech PR pro ty, kteří si nejsou úplně jisti v kramflecích. Zkušení Mindless a Barbora Vágnerová Vás v rozhovoru nalákají k marketingové smršti, kterou na říjen přichystali. Ani ostřílení píáristi nepřijdou zkrátka – Svět neziskovek nabízí pohled do zákonitostí krizové komunikace očima experta a přichystal také tematickou případovku s Umsemumtam. Kromě toho se dozvíte, co všechno se šustlo v neziskovém světě, tipy doporučí, co číst v září, aby Vás manažerský úspěch neminul, a v neposlední řadě Vám poradí, jak se připravit na daň z příjmů.
Z obsahu čísla vybíráme:
Téma: Alchymie jménem PR
Public Relations neboli PR. Zdálo by se, že tohle slovní spojení už běžně patří do slovníku moderního člověka, tak proč se u něj zastavovat? Víme, že běžní smrtelníci se v tom občas mohou trochu koupat, přece jen hranice mezi PR, marketingem i jejich jednotlivými nástroji může být neostrá. Což nám doba „onlajnu, digitálu a soušl“, všech těch Facebooků, Instagramů, Twitterů, blogů, vlogů, bloggerů i youtuberů příliš neusnadňuje. Vše se propojuje, míchá, hranice se stírají, všechno souvisí se vším. Kdo se v tom má vyznat? Pojďte si o PR přečíst to podstatné – je tu pro vás a stokrát se vám vyplatí. celý článek
Rozhovory: Hledá se marketing. Zn.: Prakticky a efektivně
Marketingová energie do žil českého nezisku. Tak lákají na novou konferenci NGO Positive její organizátoři, ostřílený markeťák Karel Novotný alias Mindless a Barbora Vágnerová z BPLANS be organized. Konference slibuje 21. října prakticky naservírovat pořádnou porci marketingu neziskovkám. Troškařit se nebude, s novou inspirací jich po nabitém dni odejde celá stovka. Jak se šil program na míru neziskovým potřebám a proč s tím marketingem pořád bojujeme, čtěte v – rovnou dvojitém – rozhovoru. celý článek
Články: Jak na PR v neziskovce? Investujte do strategie a vzdělávání
V dubnu 2015 v tichosti prolétl médii průzkum CVVM, který zkoumal důvěru lidí v organizace a instituce činné ve veřejném prostoru. A výsledky ukázaly jednu pozoruhodnou věc. Neziskovkám důvěřuje pouze 44 % populace. Organizace, jejichž posláním je péče o veřejné blaho a šíření sociálních inovací, získaly v průzkumu nižší procento důvěry, než policie zmítaná korupčními kauzami nebo až příliš často a očividně selhávající média. Jak je to možné? Jednoduše. Český nezisk má naprosto tristní PR. celý článek
Ze světa neziskovek: Starosti s tabulkami hoďte za hlavu. Přichází Migaloo
Manažer, fundraiser, koordinátor, sekretářka i uklízečka v jednom aneb pracovník neziskové organizace. Boj s excelovými tabulkami, zadávání a kontrola úkolů po e-mailech, kontakty v excelových tabulkách a jejich aktualizace, potápění se v hromadné komunikaci s kolegy. Poznáváte své žrouty času? Velkou část této administrativy za vás teď spolehlivě a jednoduše udělá počítač. Přesně tak, jak chcete a jak si nastavíte. Nový nástroj Migaloo napomůže profesionalizaci českého neziskového sektoru. celý článek
Poradna: Aby vás nepřekvapila daň z příjmů právnických osob
Na první pohled by se mohlo zdát, že je trochu předčasné zabývat se na konci léta daněmi, které obvykle platíme až v březnu. Proč jsme přesvědčeni o tom, že je to právě teď vysoce aktuální téma? Čtěte dál a poučte se, třeba vám ušetříme spoustu problémů. celý článek
Vzdělávání Syndrom vyhoření, jeho příznaky a prevence v sociálních službách - AKREDITACE MPSV (29.9.2016)
Kurz definuje základní pojmy z oblasti syndromu vyhoření. Zabývá se základními příznaky jako je fyzické, psychické a mentální vyčerpání a jak se projevují. Informuje o základních fázích syndromu vyhoření, ke kterým patří idealistické nadšení, stagnace, frustrace a apatie. Dále se zabývá pracovními a osobními rizikovými faktory vzniku syndromu vyhoření a vlivem typu osobnosti na projev a průběh syndromu vyhoření. Definuje možnosti prevence syndromu vyhoření. Program zahrnuje konkrétní příklady, cvičení, testy a případové studie z praxe v sociálních službách k danému tématu. celý článek