Svátek má Nataša
Všestranně podporujeme nestátní neziskové organizace z Olomouckého kraje a pomáháme jim. Vytváříme trvalý prostor pro komunikaci a spolupráci neziskovek mezi sebou i vůči jiným sektorům společnosti.

Šlapej taky! zve kampaň Auto*Matu. „Do práce na kole“ pojede 11 měst

PRAHA – „Mám dvě duše, tak šlapu,“ říká herečka Petra Lustigová v provokativním klipu, který láká na již třetí ročník kampaně „Do práce na kole“. Letos se bude jezdit v jedenácti českých a moravských městech. Česko se tak na jaře bude podobat spíše Holandsku, kde je doprava na jízdním kole normální. Šlapat možná potkáte i některé olomoucké radní, děkany fakult Univerzity Palackého nebo ředitele centra Sluňákov. Účastníci se mohou registrovat do 30. dubna na webu dopracenakole.net a vyhrát hodnotné ceny. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice.

 „Cestování do práce na kole zažívá obrovský boom. Dorazil k nám už trend, který ovládá a mění atmosféru metropolí západní Evropy a činí je příjemnějšími místy pro život. Stát hodiny týdně v dopravních zácpách, marně hledat místo k parkování a zamořovat vzduch už zkrátka není moderní,“ říká manažerka kampaně „Do práce na kole“ Iva Nevečeřalová.

„Míříme hlavně na lidi z kanceláří, kteří mají sedavé zaměstnání a tím pádem nedostatek pohybu. Cestou do práce na bicyklu mohou nejen ušetřit peníze za benzín a spoustu času, ale také udělat něco pro své zdraví a dobře se naladit,“ dodává Iva Nevečeřalová z iniciativy Auto*Mat.

Ke kampani „Do práce na kole“ se mohou připojit soutěžní týmy zaměstnanců z jedenácti českých a moravských měst. Na vítěze čeká řada hodnotných cen. Auto*Mat nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance v dojížďce na kole podpoří. „Například umístí před své sídlo cyklistické stojany nebo zavedou finanční bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětluje Iva Nevečeřalová. Hodnotit se budou i videa, fotografie, či další způsoby kreativní dokumentace cyklodojížďky do práce, které mohou soutěžící vytvořit.

Účastníci se mohou registrovat během celého dubna. Soutěžní část kampaně probíhá od 1. do 31. května. Během ní bude pro účastníky připraveno několik kulturních akcí a dalších překvapení. Kampaň zakončí v Olomouci 7. června společenský a kulturní večer na Wurmově 7 s vyhlášením vítězů v jednotlivých kategoriích.

Soutěžní část kampaně probíhá v Olomouci od 1. do 31. května. Účastníci budou během ní moci také upozornit na problémy, se kterými se na svých cestách potkají a navrhnout změny. Nejlepší návrh bude předán brněnskému magistrátu k posouzení dopravních úprav ve prospěch cyklistů. Účastníci, kteří ujedou v součtu nejvíce kilometrů, získají poukázky na slevy do cykloservisu.

Auto*Mat chce kampaní nalákat obyvatele českých a moravských měst ke každodennímu používání bicyklu. V loňském ročníku sestavily své cyklotýmy divadla, banky i mobilní operátoři. Do kampaně se v Praze zapojilo 2 536 zaměstnanců rozdělených do 829 týmu ze 400 firem a institucí. Dokázali by třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 57 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.

 

1) Do práce na kole 2013
Do kampaně „Do práce na kole“ se může zapojit každý zaměstnanec obchodní, neziskové či státní společnosti. Stačí dát dohromady tým alespoň dvou lidí, kteří budou v období od 1. do 31. května pravidelně dojíždět do práce na kole.

Šanci na výhru věcných cen má každý, jehož tým vykáže alespoň 66% cest do práce a z práce vykonaných na kole. Odměněni budou i jednotlivci, kteří na kole mezi prací a domovem překonají v součtu nejvíce kilometrů a firmy, které nejvíce podpoří dojížďku svých zaměstnanců na kole (infrastruktura, motivační programy atd.).

Natočte video nebo nafoťte a popište, jak jezdí váš tým do práce na kole. Všechny příspěvky zveřejníme a ty nejlepší budou odměněny zvláštní cenou.

Proč se do soutěže zapojit?

1. Bude vás to bavit
Soutěž zaujme a pobaví zaměstnance i vedení vaší firmy.

2. Pomůžete sobě i životnímu prostředí
Jízdou na kole si vylepšíte fyzickou kondici a náladu. Pokud zvolíte bicykl nebo jdete pěšky, jste ohleduplní k okolí a pomůžete ovzduší.

3. Ušetříte čas, nervy i peníze
Kolo nepotřebuje benzín, netrčí v dopravních zácpách a nemusíte složitě hledat parkovací místo ani za ně platit. Na cesty do 4 km je kolo ve městě nejrychlejším dopravním prostředkem. Na velké přesuny je možné naložit kolo do metra nebo vlaku.

4. Můžete vyhrát hodnotné ceny
Na vítěze čekají zájezdy, jízdní kolo, cyklistické vybavení a další ceny.

5. Uděláte dobré jméno své firmě
Úspěchy soutěžních týmů z jednotlivých firem budeme zveřejňovat, stejně jako pozitivní příklady zaměstnavatelů, kteří podporují dojížďku svých pracovníků na kole.

Nechte si poradit, jak na to
Auto*Mat poradí firmám i jednotlivcům jak postupovat při instalaci cyklostojanů nebo jak se v městském provozu vyhnout nehodě či krádeži kola, nabídne sadu teambuildingových cyklovýletů a na požádání navrhne nejlepší trasu z vašeho bydliště do zaměstnání.

Jak se lze přihlásit a kde získat další informace?
www.dopracenakole.net

 

2) Úspěch kampaně Do práce kole

První ročník kampaně Do práce na kole probíhal v roce 2011 pouze v Praze. Své týmy sestavilo 9 bank, 4 ministerstva, 2 mobilní operátoři, 2 pojišťovny a mnoho dalších firem a institucí různé velikosti včetně divadel nebo akademie věd. Do kampaně se zapojilo 1 025 zaměstnanců rozdělených do 274 týmu ze 181 firem a institucí. Dalších 700 lidí jezdilo v Pardubicích.

Loni kampaň probíhala už v pěti městech. Více než 533 tisíc kilometrů ujelo 2 536 účastníků rozdělených do 829 týmů ze 400 firem a institucí. Dokázali by třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali auto v garáži, ušetřili 57 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.

Titul Cyklozaměstnavatel roku získaly firmy Et Netra (2011) a Žaket (2012).

Podrobnosti: http://www.auto-mat.cz/2012/06/zamestnanci-objeli-cestou-do-prace-13krat-zemekouli-a-usetrili-57-tun-co2/

 

3) Do práce na kole v různých městech

 V Olomouci je pořadatelem DPNK nově vzniklé sdružení KOLOMOUC, o.s., které rozšiřuje aktivity komunitního Bajkazylu Olomouc. Program DPNK odstartuje v rámci Ekologických dnů dne 1. května na Horním náměstí, vyvrcholením programu bude Velká olomoucká cyklojízda, která se uskuteční v sobotu 25. 5. v 10:00 hodin. Jako součást programu upozorňujícího na podmínky pro cyklodopravu ve městě plánujeme anketu mezi občany směřující ke zvolení největší cyklo-dopravní absurdity, v rámci které vyzveme příznivce, aby hlasovali a posílali svoje foto.

Kampaně Do práce na kole se zúčastní 11 českých a moravských měst, na bicykly nasednou tisíce zaměstnanců v Praze, Brně, Olomouci, Jihlavě, Ústní nad Labem, Liberci, Uherském hradišti, Ostravě, Pardubicích a Plzni.

Více informací na www.dopracenakole.net a www.bajkazylolomouc.cz.